حتی نمی توانی تصور کنی، کد USSD آی نوتی چه امکاناتی در اختیارت قرار می دهد!
امروزه خیلی از کسب و کارها، خدمات خود را به صورت غیر حضوری به مشتریان خود ارائه میدهند.
به
گزارش ایسنا، بنابر اعلام آی نوتی، باید توجه داشته باشیم که تمامی کسب و
کارها امکان راه اندازی وب سایت و ارائهی تمامی خدمات را روی وب سایت،
نخواهند داشت. برای مثال مراحل دریافت درگاه بانکی برای پرداخت اینترنتی
بسیار پیچیده و زمانگیر است.
اما کدهای USSD آی نوتی به سادگی، امکاناتی را در اختیار کسب و کارهای
قرار میدهد تا بتوانند کسب و کار خود را گسترش دهند و حرفهای تر فعالیت
کنند.
در این متن خبری قصد داریم شما را بیشتر با امکانات جدید ارائه شده روی کدهای USSD آی نوتی آشنا کنیم.
یکی از خدماتی که این مجموعه ارائه میدهد، کدهای USSD است.
آی نوتی کدهای USSD را با هزینهی بسیار پایین تر از سایر اپراتورها در
اختیار کاربران حقیقی و حقوقی قرار میدهد. اما اپراتورهای دیگر، هزینهی
بسیار بیشتری را بابت در اختیار گذاشتن کدهای USSD از مشتریان حقوقی خود
دریافت میکنند.
برای مشاهدهی تعرفهی خرید کدهای USSD آینوتی
و امکانات قابل ارائه روی این کدها، میبایست به سایت آینوتی مراجعه کنید
و از منوی خدمات، زیر منوی "خدمات کدهای USSD" را انتخاب نمایید.
برخی امکانات قابل ارائه روی کدهایUSSD آی نوتی
همانطور که گفته شد آی نوتی روی کدهای USSD خود خدمات بینظیری ارائه میدهد.
برای استفاده از امکانات ارائه شده روی کدهای USSD آی نوتی، کافیست در
سامانهی آی نوتی ثبت نام کنید و یکی از کدهای USSD مورد نظر را خریداری
نمایید.
سپس شما به بخش مدیریت کدهای USSD دسترسی خواهید داشت. در این بخش
میتوانید بی نهایت منو و زیر منو بر اساس نیاز کسب و کار خود تعریف کنید.
یکی از مزیتهایی که برای استفاده از کدهای USSD مطرح است، امکان اتصال
به سیستم پیامکی میباشد. یعنی مدیر کد USSD میتواند تعیین کند در هر
مرحله که مخاطب کد و یا منوی داخل کد را شماره گیری کرد، یک پیامک اطلاع
رسانی برایش ارسال گردد.
ما در این بخش به تعدادی از امکانات جدید قابل پیاده سازی بر روی کدهای USSD اشاره خواهیم کرد.
۱. فرم سریع
منوی فرم سریع USSD این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید اطلاعات
مخاطبین خود را به همراه فایل های ضمیمهی آنها دریافت و آرشیو نمایید.
شما به عنوان مالک کد USSD دسترسی خواهید داشت تا فیلدهای مورد نظر خود
را تعیین و تعریف نمایید. یعنی فرم را بر اساس اطلاعاتی که نیاز دارید،
طراحی کنید.
برای مثال مشتریان شما قبل از مراجعه، میبایست، یک سری اطلاعات را به
صورت غیر حضوری برای شما ارسال کنند، برای این کار میتوانید از قابلیت فرم
سریع استفاده کنید.
۲. سامانه نوبت دهی
مراجعهی حضوری مشتریان و مخاطبین در برخی از کسب و کارها الزامی است.
برای مثال، آرایشگاه ها، مطب پزشکان، کلینیک های درمانی، دفتر وکلا،
موسسههای حقوقی و حتی برخی از رستوران ها و ....
در این شرایط مراجعین میبایست از قبل، نوبت خود را رزرو کنند.
پس کسب و کارها می توانند در این سیستم خدمات قابل ارائه، زمانهای آزاد و افراد ارائه دهندهی خدمات را در این سیستم تعریف کنند.
مخاطب میتواند با شماره گیری کد USSD مربوطه، زمان مورد نظر خود را از
میان زمانهای آزاد انتخاب کند و آن را رزرو کند، حتی بخشی از هزینه و یا
کل هزینه را پرداخت نماید.
۳. سامانهی ثبت محل کاربر
این امکان برای کسب و کارهایی بیشتر مناسب است که نیاز دارند به موقعیت
مکانی مشتری دسترسی داشته باشند. برای مثال امداد خودرو، اورژانس، سرویس
مدرسه و ...
با شماره گیری این منو، مخاطب لینکی جهت ثبت موقعیت مکانی و مشخصات خود دریافت خواهد کرد.
پس از ثبت اطلاعات توسط مخاطب، مدیر کد USSD میتواند به تمامی اطلاعات
ثبت شده به صورت یکجا دسترسی داشته باشد و آنها را مدیریت نماید.
۴. پرداخت قبوض
یکی دیگر از منوهای بسیار پر کاربردی که صاحبین کدهای USSD میتوانند بر روی کدهای خود تعریف کنند، پرداخت قبوض است.
این منو همه نوع قبضی را شامل خواهد شد. حتی صاحب کد USSD میتواند برای هر نوع قبضی یک منوی جداگانه تعریف کند.
بنابراین علاوه بر این که صاحبین کدهای USSD میتوانند با تعریف این
منو، قبضهای خود و یا آشنایانشان را پرداخت کنند، بلکه این خدمت را به
رایگان در اختیار مخاطبین و مشتریان خود قرار خواهند داد.
صاحب کد USSD، بابت هر قبضی که از طریق این منو پرداخت میشود، مبلغی را به عنوان درآمد از آی نوتی دریافت خواهد کرد.
۵. سایر امکانات
امکانات دیگری نظیر قرعه کشی، نظرسنجی، پرداخت وجه مستقیم، مسیریابی،
دریافت انتقادات و پیشنهادات، ثبت مشخصات مشتریان، سبد خرید و محصولات و
... بر روی کدهای USSD قابل پیاده سازی میباشد که در خبر مجزایی به توضیح
آنها خواهیم پرداخت.
یک کُد ussd داریم
ولی زیر منوهاش لیست غذاست
وقتی مشتری یک غذایی رو سفارش میده از طریق کُد ، برای یک شماره موبایل پیامک میره و ازین سفارش با خبر میشه
برای استفاده از خدمات نرم افزاری مخابراتی آی نوتی و اجرای کدهای
دستوری ستاره مربع و خدمات متنوع دیگرکافیست به صورت رایگان در سایت آی
نوتی ثبت نام کنید. چنانچه کد معرف ندارید ، از لینک زیر بدون کد معرف
وارد شوید و تکمیل نمایید و از خدمات آی نوتی لذت ببرید و کسب درآمد کنید.
با دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان فروش آی نوتی از خدمات نرم افزاری آی
نوتی به بهترین نحو استفاده کنید.
برای استفاده از خدمات نرم افزاری مخابراتی آی نوتی و اجرای کدهای
دستوری ستاره مربع و خدمات متنوع دیگرکافیست به صورت رایگان در سایت آی
نوتی ثبت نام کنید. چنانچه کد معرف ندارید ، از لینک زیر بدون کد معرف
وارد شوید و تکمیل نمایید و از خدمات آی نوتی لذت ببرید و کسب درآمد کنید.
با دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان فروش آی نوتی از خدمات نرم افزاری آی
نوتی به بهترین نحو استفاده کنید.
خشونت
موقعیتی شایع ترین نوع خشونت در روابط صمیمانه است. مطالعات اثربخشی نشان
داده است که مداخلات سنتی تأثیر بسیار کمی بر کاهش خشونت موقعیتی و پویایی
های رابطه زوجین دارد. در سالها ی اخیر نظریهپردازان حوزه ذهنی سازی به
بررسی نقش این ظرفیت در بروز خشونت خانگی پرداخته و تلاش های مقدماتی برای
مداخله در خشونت خانگی انجام داده اند.
فعالیت
منتالیزیشن یا ذهنیسازی، بر ادراک و فهم رفتار خود و دیگران بر اساس
ساحتهای ذهن متکی است. ذهنیسازی جنبه خاصی از تفکر انسانی را توصیف
میکند: آگاهی فرد از حالتهایی که در ذهن خودش و دیگری رخ میدهد، بهخصوص
زمانی که میخواهد علت زیربنایی یک رفتار را درک کند. این توانایی نیاز به
پردازش و تفسیر هیجانات، افکار، نیازها، اهداف و نیاتی دارد که افراد در
روابطشان بروز میدهند و نیازمند آن است که ما از شرایط یک فرد، الگوهای
قبلی او و همچنین تجاربی که در معرض آن قرار گرفته است، آگاهی پیدا کنیم.
ایده
منتالیزیشن، در حقیقت عملی خیالی است که به ما میگوید مبنای هر عملی
نامشخص است؛ چرا که درک حالات درونی افراد برای ما مبهم، قابل تغییر و اغلب
اوقات حتی برای ذهن خودشان هم دشوار است. پس هر تلاشی برای درک حالات
ذهنی، میتواند فرآیندی شکننده و نادقیق باشد. ذهنیسازی فرآیندی است که
اغلب ما در زندگی روزمره انجام میدهیم و بیشتر اوقات حتی از آن آگاه
نیستیم و با وجود تمام این تلاشها، اغلب اوقات در آن به خطا میرویم.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه 7
1-2 بیان مسئله 7
1-3 ضرورت و اهمیت پژ وهش 14
1-4 اهداف پژوهش )هدف کل ی و اهداف وی ژه( 15
1-4-1 هدف کلی 15
1-4-2 اهداف ویژه 15
1-5 سؤاالت پژوهش16
1-6 تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش 16
1-6-1 بسته مداخله گروهی مبتن ی بر ذهنی ساز ی 16
1-6-2 خشونت موقعیتی زوجین 16
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینهی پژوهش
-2-1 خشونت در روابط صمیمانه 18
2-1-1 انواع خشونت 18
2-1-2 تقس یم بندی خشونت از نظر جانسون 19
2-1-3 علل خشونت موقعیتی مزمن 23
2-1-4 شیوع خشونت در روابط صمیمانه در جهان و ایران و عوامل جمعیتشناختی آن 26
2-1-5 آثار خشونت در روابط صم یمانه 27
2-1-6 پیش ینه نظر ی خشونت در روابط صمیمانه 29
2-2 مروری بر نظریه ذهنی سازی 33
2-2-1 تعری ف ذهنی سازی 33
2-2-2 ریشههای تحولی ذهنی سازی و تأثیر نامالیمات 34
2-2-3 ابعاد ذهنی سازی 35
2-2-4 ذهنی سازی و وابستگ ی آن به بافت و ماهیت رابطه 39
2-2-5 ساحتهای پیش ذهنی سازی 40
-2-2-6 در هم شکستن ذهنی سازی 42
2-2-7 وی ژگیهای ذهنی سازی خوب 43
2-2-8 مؤلفه های حفاظتی و سبب شناختی موثر بر خشونت در روابط صمیمانه از منظر نظریه ذهن یسازی 44
2-3 مرور مداخالت موجود برای کاهش خشونت همسران 48
2-3-1 مداخالت مربوط به قربانیان خشونت 48
2-3-2 مداخالت مربوط به مرتکب ین خشونت 50
2-3-3 مداخالت گروهی زوجین 52
2-4 مداخالت مبتنی بر ذهنی سازی برای کاهش خشونت 52
فصل سوم: روششناسی پژوهش
3-1 روش تحقیق 56
3-2 روش اجرای پژوهش 56
3-2-1 مرور نظاممند ادبیات ذهن یسازی متمرکز بر خشونت 56
3-2-2 مطالعه کیفی بر مبنای مصاحبه زوجین 60
3-2-2-1 جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونهگی ری 60
3-2-2-2 ابزارهای پژوهش 62
3-2-2-3 مالحظات اخالقی 64
3-2-2-4 اعتبار نتای ج مرحله کی فی پژوهش 65
3-2-3 بخش دوم: طراحی بسته مداخله گروهی مبتنی برذهنی سازی برا کاهش خشونت موقعیتی66
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل دادهها
-4-1 یافته های حاصل از مرور نظاممند ادبیات ذهنی سازی متمرکز بر خشونت 68
4-1-1 مؤلفههای سبب شناختی 68
4-1-2 مؤلفههای مداخالتی 72
4-2 یافتههای حاصل از مطالعه ک یفی79
4-2-1 فیلمنامه های خانوادگی 79
4-2-2 کیفیت تجربه هیجانی 85
4-2-3 کیفی ت ذهنی سازی 90
4-2-4 الگوهای تعاملی 97
4-2-5 جمع بندی100
-4-3 محورها ی مداخله در خشونت موقعیتی زوجین بر اساس یافتههای بخش 1-4 و -4 2 101
4-3-1 محورهای فرا یندی 101
4-3-2 مؤلفههای محتوایی 102
-4-4 طراحی بسته مداخله گروه ی مبتنی بر ذهنی سازی برا ی کاهش خشونت موقعیتی زوجین 105
فصل پنجم: تبیین یافتههای پژوهش
5-1 بحث پیرامون ی افتههای مرور نظاممند 108
5-2 بحث پیرامون ی افتههای حاصل از مطالعه کیفی 109
5-3 بحث پیرامون محورهای مداخله در خشونت موقعیتی زوجین113
5-4 بحث پیرامون بسته مداخله گروهی مبتنی بر ذهنی سازی برای کاهش خشونت موقعیت ی زوجین116
-5-5 محدودیتهای پژوهش116
-5-6 پیشنهادات پژوهش 116
منابع و مآخذ: 117
پیوست شماره :1 سؤاالت مصاحبه مبتنی بر ذهنی سازی برا ی خشونت زوجین 137
پیوست شماره :2 چک لیست رفتارهای کنترل گرانه 139
پیوست شماره :3 پرسشنام ۀ -2CTS جهت سنجش شدت خشونت 143
پیوست شماره :4 بسته مداخله گروهی مبتنی بر ذهنی سازی برای کاهش خشونت موقعیت ی زوجین148
فهرست جداول
جدول )1-2( تقارن/عدم تقارن جنسیتی باتوجه به نوع خشونت21
جدول )2-2( شدت خشونت بر اساس نوع خشونت 22
جدول )3-2( برخی دیگر از و یژگیهای خشونت موقعیتی22
جدول )4-2( شیوع خشونت بر اساس نوع خشونت 27
جدول )5-2( پ یامدهای خشونت مردان بر زنان باتوجهبه نوع خشونت 28
نمودار )4-3( نمودار گردشی پریزما برای نما یش فرایند گزینش مطالعات59
جدول )5-3( لیست مقاالت مرور نظاممند 60
جدول )1-3( ویژگیهای جمعیتشناختی مصاحبه شوندگان شرکتکننده در پژوهش 61
جدول )2-3( نمرات مصاحبه شوندگان در سنجه تاکتیکهای حل تعارض2- 62
جدول )3-3( نمرات مصاحبه شوندگان در چکلیست رفتارهای کنترلگرانه 62
جدول )1-4( مؤلفههای سبب شناختی شناسایی شده بر اساس مرور نظاممند ادبیات ذهنی سازی 71
فهرست تصاویر
تصویر )1-2( چرخ قدرت و کنترل20
تصویر)1-4( فرافکنی همانندسازانه 69
تصویر )3-4( حلقه ذهنی سازی 75
تصویر)5-4( مضمون اصلی: فیلمنامههای خانوادگی 81
تصویر)6-4( مضمون اصلی: کیفیت تجربه هیجانی 86
تصویر)7-4( مضمون اصلی: کیفیت ذهنی سازی 91
تصویر)8-4( مضمون اصلی: الگوی تعاملی 97
تصویر)1-5(چرخه های فاقد ذهنی سازی در تعامالت بین فردی 110